Afvallen

Afvallen en vetverbranding door krachttraining

De meeste mensen zullen een sportschool bezoeken om zich gezond en fit te voelen. Daarnaast is het bezoek aan de sportschool de juiste manier om af te vallen. Het blijft echter lastig om te beslissen welke manier het meest effectief werkt om gewicht kwijt te raken. Dit komt natuurlijk doordat er veel tegenstrijdige informatie is die deze beslissing nog lastiger maakt.

Het is beter om te gaan hardlopen dan te gaan zwemmen, op een loopband loop je minder snel blessures op dan buiten hardlopen, een hometrainer heeft minder effect op de spieren dan een loopband en een crosstrainer is weer effectiever als je wilt afvallen. Langer trainen heeft ook meer effect dan kort trainen en je kunt beter intensief trainen dan heel lang…. Kun je het nog volgen?!

Back2Basic heeft door ervaring al meerdere malen bewezen dat trainingen met hoge intensiteit de meest affectieve manier is om af te vallen. Door die manier van trainen, zorg je voor een hoge vetverbranding en een blijvend verhoogde stofwisseling. De training moet bestaan uit losse oefeningen waarbij je tegelijkertijd meerdere spiergroepen aanspreekt in combinatie met cardiovasculaire oefeningen gericht op het uithoudingsvermogen.

Dus wil je echt resultaat boeken dan moet je intensieve trainingen volgen. Je hoeft echter ook niet elke dag te trainen, want drie tot vier keer per week zorgt ook voor goede resultaten. Het lichaam heeft namelijk ook tijd nodig om te herstellen. Wetenschappelijk onderzoek heeft ook aangetoond dat het absoluut niet waar is dat je pas na 20 minuten sporten vet gaat verbranden. Dit blijkt een fabel want je lichaam begint direct met vet verbranden. Het is namelijk ook zo dat wanneer je aan krachttraining doet, je de hele dag door vet verbrandt (zelfs als je slaapt) Het is natuurlijk logisch dat wanneer je 3 tot 4 keer per week aan krachttraining gaat doen, je de stofwisseling zult verhogen waardoor je dus ook meer vet zal gaan verbranden. Daarnaast zijn cardioapparaten een perfecte aanvulling hierop, maar met alleen cardio zal je niet het gewenste resultaat behalen.

Het gevaar van (teveel) cardio zonder krachttraining: Cortisol is een hormoon die je lichaam kan aanmaken en deze wordt ook wel het ‘stresshormoon’ genoemd omdat het vrijkomt bij elke vorm van stress, zowel fysieke stress als psychologische stress. Het lichaam ziet de langdurige cardio sessies als een soort fysieke vorm van stress en daardoor stijgt het cortisolniveau van je lichaam. Een verhoogd cortisolniveau versterkt je eetlust en hang naar suiker en voedingsmiddelen met een hoge glycemische waarde in combinatie met veel vet. Deze voedingsmiddelen werken kalmerend, als een soort antidepressiva, en verhogen het serotonine- en endorfineniveau in de hersenen dat gedaald is als gevolg van een hoog cortisolniveau. Het stofwisselingsproces van je lichaam gaat steeds langzamer werken en hierdoor ontstaat ook het fenomeen skinny fat. Je hebt en/of krijgt een slank lichaam (maar zeker geen mooi en strak lichaam) met toch een te hoog vetpercentage..

Back2Basic gaat dus voor de combinatie van kracht en cardio, dit voor het optimale resultaat!

Persoonlijke
begeleiding

Persoonlijke begeleiding Didam - Sportschool Back2Basic

Krachttraining

Persoonlijke begeleiding Didam - Sportschool Back2Basic

Vrouwen en
krachttraining

Persoonlijke begeleiding Didam - Sportschool Back2Basic